Náhradní plnění

Více než 15 let působíme na chráněném trhu práce. Všechny naše služby tedy můžete využít formou náhradního plnění.

Povinnost zaměstnávat osoby se zdravotním postižením mají ze zákona všichni zaměstnavatelé s více než 25 zaměstnanci, a to v celkové výši 4 % OZP z celkového počtu. V opačném případě musí nakoupit produkty či využít služeb firem nabízejících náhradní plnění. 

Juha Náhradní plnění

Proč náhradní plnění

juha splnění zákonné povinnosti
Splnění zákonné povinnosti
juha Úspora nákladů
Úspora nákladů
juha Práce pro OZP
Práce pro OZP
juha dobrý skutek
Dobrý skutek
juha Společenská odpovědnost
Společenská odpovědnost

Spočítejte si kolik ušetříte

Průměrná mzda
37047.00
Zadejte počet vašich zaměstnanců a kalkulačka vám vypočítá kolik s námi můžete ušetřit
(platí pro společnosti s více než 25 zaměstnanci)
Počet zaměstnanců
Zákonný počet zaměstnanců se ZP
0 osoby
Náhradní plnění vyřešíte odběrem služeb ve výši
0 Kč

Díky náhradnímu plnění s námi ušetříte
0 Kč ročně
0 Kč měsíčně

Má odběr náhradního plnění nějaký limit?

Stát stanovuje limit pro poskytovatele náhradního plnění. Za každého OZP zaměstnance mohou poskytovat služby maximálně ve 28 násobku průměrné měsíční mzdy předcházejícího roku. V roce 2024 je tedy tento limit 28 x 42.427 Kč, za jednoho OZP zaměstnance, tedy 1.187.956 Kč. Doporučujeme proto odběr náhradního plnění řešit co nejdříve.

Jak splnit povinný podíl odběrem náhradního plnění?

Povinný podíl splníte odběrem služeb či zboží ve výši 7 násobku průměrné měsíční mzdy. Za rok 2024 ještě průměrnou měsíční mzdu pro první tři čtvrtletí neznáme, proto uvedeme příklad v roce 2023. Za rok 2023 byla průměrná měsíční mzda 42.427,- Kč, ke splnění podílu tedy musela firma v roce 2023 odebrat zboží a služby v celkové výši 296.989,- Kč. Při této výši průměrné mzdy byste jinak museli odvést státu 106.068,- Kč.

Odběrem náhradního plnění ušetříte 33 % oproti příspěvku do státního rozpočtu

Věděli jste, že nákupem produktů či služeb získáte hmotnou věc, která vám ušetří až 33 % oproti povinným příspěvkům do státního rozpočtu? Takto vynaložené prostředky pomáhají sociální firmě udržet zaměstnanost osob se zdravotním znevýhodněním a vám šetří peníze a práci.

Jak se dá náhradní plnění nejlépe využít?

V rámci náhradního plnění můžete využít naše služby pro plynulý chod vašeho podnikání. Jako například úklidové služby, stěhování, montáže součástek nebo služby prádelny a naší účtárny.

Jak ohlásit odběr náhradního plnění?

Podle zákona musíte nahlásit splnění náhradního plnění do 15. února následujícího roku na krajské pobočce Úřadu práce. Při ohlášení budete potřebovat identifikační údaje zaměstnavatele, od kterého jste služby čerpali, jejich cenu, datum odebrání a číslo dokladu. 

Formulář o plnění povinného podílu osob se zdravotním postižením na celkovém počtu zaměstnanců je možné stáhnout na stránkách Ministerstva práce a sociálních věcí. Formulář oznámení o plnění povinného podílu osob se zdravotním postižením na celkovém počtu zaměstnanců.

Naše služby poskytované v režimu náhradního plnění

Autodoprava

Převoz zboží, materiálu a osob auty 
do 3,5 tuny.

Údržba zeleně

Údržba zeleně a úklid veřejného prostranství

Prádelna

Ruční praní a žehlení tvarového prádla pro menší provozy

Stěhování, vyklízení

Stěhování skladů a kanceláří, kompletní vyklízení prostor s možností meziskladu.

Administrativa

Kompletace archivů, přepis informací a další rutinní administrativní činnosti.

Účetnictví, daně a právo

Účetní a daňové poradenství, asistence s uplatněním náhradního plnění.

Kompletace, adjustace

Jednoduché kompletační práce, které nelze strojově automatizovat.

Dekompletace, separace

Rozebírka elektrospotřebičů s tříděním kovů, plastů a jednotlivých komponent.

V režimu náhradního plnění můžeme zajistit i nákup zboží a celou řadu dalších činností.

Ozvěte se nám, rádi s vámi vše zkonzultujeme.